Toyota Sosnowiec o./Dąbrowa Górnicza - Hybrydy Toyoty z rekordową sprzedażą w 2023 r. | TOYOTA
16 stycznia 2024

Hybrydy Toyoty z rekordem w łącznej sprzedaży aut marki za 2023 rok z wynikiem blisko 80%

Już 15. rok z rzędu hybrydy Toyoty zanotowały wzrost sprzedaży w Polsce z wynikiem 70 303 egzemplarzy, co stanowi dokładnie 78% sprzedaży wszystkich aut marki. W 20 lat Polacy kupili już sumie ponad 272 000 hybryd Toyoty, a najpopularniejszą z nich jest Corolla, która trafiła do 21 756 klientów.

Rekordowy rok Toyoty w Polsce

Kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty w 2023 roku stał się faktem. Sprzedaż 70 303 aut jest o prawie 20 000 egzemplarzy lepsza od zeszłorocznej (+37%). Daje to aż 78% udziału modeli z napędem hybrydowym w łącznej sprzedaży wszystkich samochodów osobowych marki, czyli o 10 punktów procentowych więcej niż w roku 2022. Jednak to nie wszystko, gdyż w historii marki w naszym kraju było to pierwsze takie 12 miesięcy, w których całkowita sprzedaż samochodów osobowych i użytkowych wyniosła aż 101 100 egzemplarzy.

Corolla liderem wśród 9 modeli hybrydowych

Toyota oferuje aż dziewięć modeli hybrydowych, z czego pięć stanowią SUV-y i crossovery, a w całej gamie mieszczą się auta z segmentów od B do E-SUV wraz ze wszystkimi kluczowymi rodzajami nadwozia.

Corolla Hybrid wciąż pozostaje najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty w Polsce. W ciągu 2023 roku z salonów wyjechało aż 21 756 egzemplarzy tego samochodu, co stanowi wzrost o 9092 auta w porównaniu do roku poprzedniego. Corolla, dostępna w trzech różnych wersjach nadwozia, oferuje dwa zaawansowane układy hybrydowe piątej generacji – 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 196 KM. Corolla Sedan jest także dostępna z konwencjonalnym silnikiem benzynowym 1.5 VVT-i o mocy 125 KM, zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Hybrydowe warianty kompaktowego modelu Toyoty zdominowały rynek, stanowiąc aż 76% ogólnej sprzedaży, co oznacza wzrost o 17 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego.

Na drugim miejscu uplasowała się Toyota C-HR Hybrid. Sprzedaż 11 694 egzemplarzy tego modelu stanowi wzrost o niemal 3800 aut w porównaniu z rokiem 2022. Kompaktowy crossover jest dostępny wyłącznie z napędami hybrydowymi i doczekał się już drugiej generacji. Nowa oferta napędowa obejmuje cztery warianty – układ 1.8 Hybrid o mocy 140 KM, 2.0 Hybrid o mocy 197 KM dostępny w wersji z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, a wkrótce dołączy do nich hybrydowy napęd 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM z możliwością ładowania z gniazdka. Poprzednia wersja modelu została zastąpiona przez hybrydę o mocy 122 KM oraz mocniejszą 184-konną wersję układu 2.0 Hybrid Dynamic Force.

Trzecie miejsce z wynikiem 11 573 egzemplarzy zdobył Yaris Cross Hybrid, notując wzrost sprzedaży o ponad 3000 pojazdów rok do roku. Na technologię hybrydową postawiło aż 87% klientów subkompaktowych SUV-ów Toyoty, co stanowi wzrost o 5 punktów procentowych. Do wyboru był także układ 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM, który napędza przednie koła lub obie osie w technologii AWD-i. Alternatywnie można się było zdecydować na benzynowe silniki 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM dostępne ze skrzynią manualną lub automatyczną.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również hybrydowe modele RAV4 (7640 egz.), Yaris (7226 egz.), Corolla Cross (5702 egz.) i Camry (4107 egz.). Klienci zdecydowali się także na 432 egzemplarze 7-osobowego Highlandera z napędem na cztery koła oraz na 173 egzemplarze legendarnego Priusa. W zbliżonych ilościach wybierano ponadto SUV-y i samochody o standardowych, niepodwyższonych nadwoziach. Łącznie salony opuściło 37 041 hybrydowych SUV-ów i crossoverów, co stanowi 53% wszystkich hybryd marki.

PR Senior Manager Toyota Central Europe Robert Mularczyk tak skomentował powyższe wyniki: „Hybrydy Toyoty odniosły w Polsce spektakularny sukces i stały się dominującą technologią napędową naszej marki. Co więcej, to właśnie one w ogromnej mierze odpowiadają za awans Toyoty na pozycję lidera polskiego rynku, na której utrzymujemy się od kilku lat, a w minionym roku przekroczyliśmy symboliczną granicę 100 000 sprzedanych samochodów. Naszym klientom oferujemy najnowocześniejszą, piątą generację technologii hybrydowej, która nie ma sobie równych pod względem oszczędności, trwałości i niezawodności. To fundamentalne atuty marki Toyota, na których opiera się renoma naszych samochodów, wzmocniona atrakcyjną stylistyką, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i bogatym wyposażeniem w nowoczesne technologie”.

Polacy zakupili już ponad ćwierć miliona hybryd Toyoty w 20 lat

Przez dwie dekady polscy klienci nabyli ogółem ponad ćwierć miliona hybrydowych samochodów marki Toyota, a dokładnie 272 885 egzemplarzy. Marka zainaugurowała obecność hybryd na naszym rynku w 2004 roku, wprowadzając model Prius drugiej generacji. Od tego czasu sprzedaż hybryd Toyoty stale rośnie, zwłaszcza od 2010 roku, gdy do oferty dołączyły hybrydowe wersje Aurisa, a dwa lata później Yarisa.

Rozszerzenie w 2017 roku gamy o dwa SUV-y – modele RAV4 i Toyotę C-HR – okazało się przełomem, gdyż roczna sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła pięciocyfrową liczbę, wynosząc ponad 14 000 sprzedanych samochodów. Kolejnym kamieniem milowym było wprowadzenie 12. generacji modelu Corolla oferującej dwie hybrydowe opcje napędowe. Od samego początku był to bestseller wśród hybryd Toyoty. Do chwili obecnej marka sprzedała w Polsce ponad 72 000 egzemplarzy Corolli Hybrid – najwięcej spośród wszystkich modeli wyposażonych w ten rodzaj napędu.