Toyota Sosnowiec o./Dąbrowa Górnicza - Toyota wyróżniona w 2024 EcoCar Electrified Top 50
29 lipca 2024

Toyota wyróżniona w plebiscycie 2024 EcoCar Electrified Top 50

Japoński koncern najbardziej wpływowym producentem hybryd

W corocznym plebiscycie 2024 EcoCar Electrified Top 50 została wyróżniona Toyota. Marka zdobyła tytuł najbardziej wpływowego producenta samochodów hybrydowych. Jest to kolejne potwierdzenie wiodącej roli Toyoty w promowaniu ekologicznych rozwiązań. Z 5. generacji napędu hybrydowego korzysta coraz większa liczba aut marki.

Przyznając wyróżnienie Toyocie Iain Robertson, redaktor naczelny i wydawca magazynu „EcoCar”, zwrócił uwagę na przełomową rolę Priusa oraz wprowadzenie napędu hybrydowego do modeli ze wszystkich głównych segmentów rynku.

„Yaris, Yaris Cross, Corolla, Toyota C-HR oraz RAV4 to nie tylko auta ekologiczne, ale także niezawodne, co potwierdzają wysokie noty w rankingach. Programy gwarancyjne potwierdzają priorytetowe podejście do satysfakcji konsumenckiej. To dlatego Toyota bezdyskusyjnie zasłużyła na tytuł najbardziej wpływowego producenta samochodów hybrydowych” – podkreślił Robertson.

Toyota od 27 lat produkuje hybrydy. Łącznie sprzedała już ponad 27 milionów samochodów, które łączą największe zalety napędów elektrycznych i spalinowych. Pozwoliło to zaoszczędzić 176 milionów ton emisji CO2.

Pojazdy z napędem hybrydowym doskonale się wpisują w wielotorową strategię dekarbonizacji, którą realizuje Toyota. Marka stara się dostarczyć jak największej liczbie klientów niskoemisyjne auta, które są praktyczne, przystępne oraz atrakcyjne cenowo. Oprócz samochodów z klasycznym napędem hybrydowym w ofercie Toyoty są także hybrydy typu plug-in, auta z bateryjnym napędem elektrycznym oraz elektryczne auta z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Marka pracuje także nad szerszym zastosowaniem wodoru jako paliwa oraz paliwami bezemisyjnymi.

5. generacja technologii hybrydowej

Samochody z napędem hybrydowym stały się już najchętniej wybieranymi autami przez klientów marki w Polsce. W 2024 roku 86% sprzedaży Toyoty w naszym kraju to właśnie hybrydy. W ciągu 20 lat na polskie drogi wyjechało już ponad 300 tys. takich aut.

Hybrydowa gama Toyoty liczy obecnie 9 modeli. Klienci cenią je za wysoką niezawodność i niskie zużycie paliwa, co przekłada się na duże oszczędności podczas użytkowania auta. Hybrydy Toyoty osiągają także wysokie wartości rezydualne, co ma ogromne znaczenie przy odsprzedaży samochodu.

Marka nieustannie pracuje nad rozwojem swoich napędów hybrydowych, by były one jeszcze bardziej wydajne i przyjemne w prowadzeniu. Obecnie w coraz szerszej gamie aut oferowana jest już 5. generacja tej technologii. Charakteryzuje się ona wyższą mocą i wyższym momentem obrotowym, a także pozwala przez jeszcze dłuższy czas korzystać z jazdy w trybie elektrycznym. Stało się to możliwe dzięki licznym modyfikacjom, które objęły zastosowanie nowej jednostki sterującej PCU, udoskonalonej przekładni elektrycznej, mocniejszej i lżejszej baterii litowo-jonowej.

Zmieniła się także charakterystyka pracy samego napędu, który jest dynamiczniejszy przy zachowaniu niskiego średniego zużycia paliwa.

Gama hybryd 5. generacji

We wszystkich wersjach nadwoziowych najpopularniejszej na polskim rynku Corolli (Hatchback, Sedan i TS Kombi) oraz w modelach Corolla Cross i Toyota C-HR bazowym napędem jest 1.8 Hybrid. Napęd ten ma 140 KM mocy, która przekazywana jest na przednie koła. Z kolei w napędzie 2.0 Hybrid Dynamic Force moc wynosi 196 KM w Corolli lub 197 KM w przypadku Toyoty C-HR i Corolli Cross. Dodatkowo, auta z segmentu C-SUV oferują możliwość zastosowania inteligentnego napędu na cztery koła AWD-i, który poprawia właściwości jezdne oraz zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy w wymagających warunkach, utrzymując średnie zużycie paliwa na poziomie napędu 1.8 Hybrid.

W 2024 roku w ofercie Toyoty zadebiutuje kolejny model z klasyczną hybrydą 5. generacji. Wraz z premierą nowej Camry do gamy dołączy układ ze sprawdzonym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który osiąga łączną moc 231 KM/170 kW przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,1 l/100 km (wg WLTP).

Wraz z nową Toyotą Prius pojawił się też najnowszy napęd plug-in hybrid. Ma 223 KM łącznej mocy, która w połączeniu z dużą baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh pozwala na jednym ładowaniu wg WLTP pokonać nawet 72–86 km (w zależności od wersji wyposażenia).

Ten sam napęd trafił też do gamy nowej Toyoty C-HR. Crossover z napędem 2.0 Plug-in Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s, a w trybie EV może pokonać 66 km. Średnie zużycie paliwa wynosi 0,8–0,9 l/100 km.