Toyota Sosnowiec o./Dąbrowa Górnicza - Nowa odsłona wyścigowej GR Supry GT4 EVO2 | Toyota
23 sierpnia 2024

Nowa odsłona GR Supry GT4 EVO2 gotowa na sezon 2025

Toyota uruchomiła proces rezerwacji

TGR, czyli TOYOTA GAZOO Racing, rozpoczęła przyjmowanie zamówień na nową odsłonę GR Supry GT4 EVO2. Współpraca z kierowcami i zespołami pozwoliła udoskonalić ten wyścigowy samochód pod względem osiągów i niezawodności.

GR Supra GT4 debiutowała w 2020 roku. Od tego czasu Toyota sprzedała na całym świecie już ponad 120 egz. tego modelu. Samochód doskonale sprawdza się na torze, czego najlepszym potwierdzeniem są zwycięstwa w klasyfikacjach generalnych serii GT4 oraz w wyścigach w 11 krajach i regionach. GR Supra GT4 zajęła do tej pory ponad 500 razy miejsce na podium i zdobywała mistrzowskie tytuły w swojej klasie w Azji, Europie oraz USA.

W ubiegłym roku GR Supra GT4 została zmodyfikowana, dzięki czemu stała się jeszcze bardziej konkurencyjna. Pojazd wyposażono w poprawione hamulce i układ jezdny, a także ulepszoną jednostkę napędową. Samochód stał się jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu dla szerszej grupy kierowców.

TOYOTA GAZOO Racing blisko współpracuje z zawodnikami oraz zespołami na całym świecie. Dane zebrane podczas weekendów wyścigowych pozwoliły na dalsze prace nad autem, których efektem jest GR Supra GT4 EVO2. Auto, które zadebiutuje na torach wyścigowych w sezonie 2025, ma jeszcze lepsze osiągi i jest jeszcze bardziej niezawodne.

Wyścigowy model Toyoty otrzymał zmodyfikowane oprogramowanie układu ABS, by zapewnić jak najlepsze właściwości auta w zależności od typu opon, ich zużycia oraz warunków na torze. Zaktualizowano oprogramowanie skrzyni biegów, co pozwoliło skrócić czas redukcji przełożeń. Udoskonalono układ chłodzenia silnika, napędu oraz hamulców. Zadbano także o zapewnienie optymalnej temperatury w kabinie nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Wszystkie te zmiany sprawiły, że GR Suprą GT4 EVO2 z powodzeniem mogą startować nie tylko zawodowi kierowcy wyścigowi, ale także amatorzy rywalizujący w wyścigach klasy GT4 w różnych częściach świata.

W wyścigach nowa Toyota GR Supry GT4 EVO2 zadebiutuje w styczniu 2025 roku. Auto weźmie udział w pierwszej rundzie serii IMSA Michelin Pilot Challenge, która towarzyszy wyścigowi 24 Hours of Daytona.

GR Supra GT4 EVO2 kosztuje w Europie od 202 000 euro. Sprzedażą auta na naszym kontynencie zajmuje się TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH.

GR Supra GT4 EVO2 – specyfikacja techniczna

Podwozie
Długość 4460 mm
Szerokość 1855 mm
Konstrukcja stalowo-aluminiowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa zgodna z homologacją FIA
Przedni spojler splitter z kompozytu z włókien naturalnych
Tylny spojler skrzydło z kompozytu z włókien naturalnych
Zbiornik paliwa bezpieczny zbiornik paliwa ATL FT3 w motorsportowej specyfikacji z systemem szybkiego tankowania (120 l)
Fotel kierowcy fotel wyścigowy OMP z sześciopunktowymi pasami, zgodny z homologacją FIA 8862-2009
Silnik i skrzynia biegów
Typ rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll
Pojemność 2998 cm3
Moc maksymalna w zależności od SRO BOP (Balance of Performance); możliwość różnych map silnika
Maksymalny moment obrotowy do 660 Nm w zależności od SRO BOP (Balance of Performance)
Komputer Marelli ECU
Skrzynia biegów modyfikowana automatyczna skrzynia ZF z łopatkami
Olej i smary Ravenol
Wydech wyścigowy Akrapovič z katalizatorem
Mechanizm różnicowy motorsportowa specyfikacja mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu marki DREXLER
Półoś GKN Motorsport skonfigurowana dla wysokiego momentu obrotowego
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce
Przednie zawieszenie kolumny MacPhersona
Tylne zawieszenie wielowahaczowe
Amortyzatory regulowane wyścigowe amortyzatory KW
Układ kierowniczy rack and pinion, elektrycznie wspomagany
Hamulce (przód) sześciotłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 390 mm
Hamulce (tył) czterotłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 355 mm
Opony przód/tył 305/660-18 przód, 305/660-18 tył (Pirelli)
Koła 11 x 18 cali OZ
Systemy elektroniczne
Kontrola trakcji standard
ABS motorsportowy standard
Cyfrowy wyświetlacz standard
Oprogramowanie standard
Kamera tylna opcja
System kontroli ciśnienia w oponach opcja
Czujniki skoku zawieszenia opcja
Wyposażenie
System gaśniczy standard
Podnośnik pneumatyczny standard
System nawadniania dla kierowcy opcja
Homologowany pakiet długodystansowy opcja
Więcej szczegółów na temat specyfikacji pojazdu i informacji dotyczących składania zamówień można znaleźć na stronie: https://gr-supra-gt4.com/.